De Maaspoort baan rijdt nu al weer geruime tijd digitaal met de besturingssoftware Koploper. Regelmatig is er wat bijgebouwd aangebouwd en ook weer verwijderd. Al met al begon het een beetje een rommeltje te worden met de bedrading onder de baan.
Dit had tot gevolg dat er regelmatig spookmeldingen voorkwamen in het besturingssysteem. Daarom werd er besloten om na de opendagen de gehele baan een onderhoudsbeurt te geven zowel de bedrading als de scenery. Nadat de boven modules van ondermodules waren verwijderd werden de bezet melders opnieuw ingedeeld, wat een enorme draadbesparing opleverde. (Zie foto).
Alle modules werden onderhanden genomen, zo wel onder en boven bakken. Dit alles moet lijden tot minder spookmeldingen. Maar dit moet nog blijken uit de eerste test ritten. De tijd begint wel te dringen want de baan moet weer berijdbaar zijn op zondag 17 april, maar zoals het er nu naar uitziet moet dit wel gaan lukken, ondanks de vele vragen van de overige clubleden of we het wel redden dat de baan op de rijdag weer gebruikt kan worden.
Arthur bekijkt of hij eventueel nog meer bedrading kan verwijderen, maar zo te zien moet dit toch wel echt blijven zitten om de baan nog rijdend te houden.
Donderdag avond, dus royaal gehaald, 2 dagen voor zondag, staat de gehele baan weer opgesteld. Koploper moet nog wat worden aangepast omdat er wat verschoven is met de bezetmelders en dan kunnen de eerste test ritten worden gestart. Na de rijdag van zondag 17 april gaan we verder met het onderhoud van de scenery.
De eerste testrit van de hondenkop.