
Na de “Märklinbaan Krijgt Meer Kleur”volgt hier voor jullie een kleine up date ,want kleur is echt niet het enigste waar hard aan gewerkt wordt.
Daar is, nu was daar bijvoorbeeld .. het inmiddels beruchte “gat”. Door sommige ook wel “komeet Inslagplaats”genoemd..
En zie daar: het “Gat” is dicht.. het is weliswaar wel weer een paar keer open geweest omdat de rails er onder toch anders bereikbaar moesten worden, maar nu is het echt dicht.

Rob van Logchem past de onderbouw aan de omgeving aan zodat het straks weer één geheel
Zijn omgeving kan gaan vormen.


Op de foto’s wordt de achterliggende bergwand doorgetrokken om als achterwand voor een Schotterwerk? te kunnen gaan fungeren ..Daarvoor is het emplacementje voor het industriebaantje zichtbaar.
Omdat er weinig tot geen (stevige) bevestigingspunten aanwezig zijn is voor verwerking van NOCH materiaal gekozen.

Ook aan het maken van bomen wordt door Ad van Ginderen en Frans van den Braak vrolijk driftig doorgewerkt .De lucht van lijm is niet te missen maar kan alleen de sfeer maar verhogen…


Ja ja en ook dit zie je…: René Valk. Voor de opendagen wordt het schril afstekende blauw van de styropur wat weggewerkt.
Gnah gnah… de “vervuiler” maakt schoon…Goed bezig Remco..!

Op een ander plek in het gebouw wordt driftig gewerkt aan de huisjes voor op de plaats van het voormalige gat, welke in zelfbouw ontstaan .
Onze T.V. ster Jan van Bergen, zet hier zijn beste beentje voor en legt de laatste hand aan een Brauhaus.(dat wel natuurlijk..)

Ondertussen werken hieronder Hans van Amelsfoort en Ad van Ginderen hard aan de elektronische besturing van het industriebaantje wat met de medewerking van de N groep tot stand is gekomen waarvoor we Auke, Jan en Frits ,bij deze, nog maar eens hartelijk bedanken....


Voor het nieuwe te bouwen dorp is (weer onze) René Valk druk aan het werk voor de realisatie van het eerste stuk weg voor de Fallerbaan.
Welke de donderdag daarop stevig ingebed en aangesloten op de aangeving wordt. Hierbij wordt de gelegenheid aangegrepen om gelijk een paar lastige bochten weg te aan te passen.

Iedereen laat zich van zijn beste kant zien. Naast een prima kopje thee en koffie kan onze Jo ook prima schoonmaken .


Ook de N weg van het dorp naar de steengroeve met bergwerk krijgt gestalte. Als ook de basis van de achterwand voor het bergwerk.
De ruwbouw. De oude tunnel ingang is verdwenen waarbij de nieuwe een stuk naar voren is verplaatst. Door het door laten lopen van de bergwand is tevens een kloof ontstaan.

Na alle rails te hebben aangepast en alles digitaal te hebben aangesloten c.q. werkend te hebben gemaakt moet nu alles nog in de computer worden ingevoerd.
Ja.. Je kunt rustig zeggen dat er langs en van alle kanten druk aan de Märklinbaan gewerkt wordt