Vaste Märklinbaan (H0)
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Waardering 0.00 (0 Stemmen)
Naast de vele uren werken aan het landschap, de rails en de aansluiting op het digitaal systeem wordt er ook nog gereden. We doen dat op vaste data. Op deze momenten wordt de baan op een geheel andere manier bekeken. Hoe is het nu om een trein uit het zicht te laten rijden, en aan een ander groeps lid over te geven? Waar moeten de regelaars staan zodat de mensen elkaar niet in de weg lopen? Hoe kunnen we er voor zorgen dat de 'machinisten' en de station chef elkaar nog kunnen verstaan als er 10 treinen en publiek gelijktijdig een hoop lawaai maken? Deze vragen, en de oplossingen komen tijdens onze rij-avonden. De leden van de groep nemen hun prive treinen mee van huis en laten deze enkele uren over de baan rijden. Kortom, gezellige avonden die altijd weer zeer snel om zijn.
 
Rein pakt zijn schitterende Marklin Bay. S3/6 uit......waar de bijbehoorende Trix wagens achter komen


Rein pakt zijn schitterende Marklin Bay. S3/6 uit waar de bijbehoorende Trix wagens achter komen.   






Floris controlleerd of alle blokzekeringen ingeschakeld zijn




Floris controleert of alle automatische blok zekeringen ingeschakeld staan.
   





Maarten start de softwareaansturing Railroad&CoDe intellibox van Maarten aan de baan gekoppeld zodat we met multiprotocol kunnen gaan rijden.

Maarten start het programma Railroad &Co en heeft zijn Intellibox meegenomen. De Control Unit (6021) is via een verloop-stekker aan de IB gekoppeld. Vervolgens is de IB aan de EDITS booster verbonden. Zowel de 6021 als de IB hebben ieder een eigen voeding. v.l.n.r. : Voeding Intellibox, Intellibox, 6021.



Erboven ligt het losse programeer spoor waar een rollebank op ligt. Op dit moment staat er een Marklin Pfalz P2 op.

Hans neemt het station Bad innerlaterns handmatig over




Hans heeft plaats genomen bij station Bad Innerlaterns, gelegen aan
het lokaal spoor.

   



Jan controlleerd alle s88 terugmeldingen
Jan controleert m.b.v. Mini Windigital of alle S88 aansluitingen werken. Net als alle overige leden van de groep die meedoen heeft ook hij een telefoon aansluiting. De telefoons hebben een open verbinding met elkaar waardoor je direkt met iedereen kunt praten die ook de hoorn van de haak heeft gehaald. Hans heeft via via enkele speciale telefoons te pakken weten te krijgen. Deze hebben geen standaard hoorn maar hebben een koptelefoon met een luidspeaker en een microfoon. Zo heb je, met een oor, telefoon contact terwijl je met je andere oor de omgeving kunt volgen. De microfoon zorgt ervoor dat je je handen vrij hebt. We hebben ook 'gewone' telefoons aangesloten maar deze zijn lastiger in gebruik.
 
 
 

    Remco en Floris besturen en controleren de baan tijdens het testrijden


Zoals altijd zijn ook Remco (l) en Floris (r) van de partij. Zij staan nu samen bij station Feldkirch. Tussen hun in zijn twee minitoren te zien. De onderste is, net als bij station Bad Innerlaterns, een weergave van Railroad&co., de bovenste is een bewakings camera die schaduw station Chur in de gaten houdt. De monitor van de camera moet, net als die van Railroad&co, ingebouwd worden in de tafel. Tot die tijd staat hij er maar even boven.

Eindelijk kunnen we rijdenDruk verkeer op de hoofdbaan



En dan eindelijk rijden maar het wordt al snel druk op de hoofdbaan






Schitterende detailsOok op het lokaal spoor is het momenteel druk




Op het lokaal station Bad Innerlaterns kunnen we schitterend materieel bewonderen.




Deze 2-asser is zeer kritisch op slechte contacten en vooral kruiswissels




Maar de twee asser is zeer kieskeurig betreffende slecht schakelende wissels. Als deze goed rond kan rijden weten we zeker dat de rails goed schoon is.  
  



LE130 in de tender van de Roco Wuertemberger 'C'




Sinds Maarten een Intellibox heeft bouwt hij zonder aarzeling Lenz decoders in zijn locomotieven. Hier een LE130 in de tender van de Roco Wuertemberger 'C'. Naast het plaatsen van de de decoder moest natuurlijk ook nog een middensleper worden bevestigd.    



De decoder ingebouwd in de tender bovenop de motorDe trein kan weer naar de volgende bestemming

De decoder past precies boven
op de motor.    

Samen met de personen- en bagage rijtuigen van Roco en een postwagen Marklin vormt het een complete trein.    





 

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen

Fotogalerij

MSG Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte worden gehouden over onze modelspoor expositie, workshops en overige informatie omtrent onze vereniging?

Schrijf je dan nu in op onze nieuwsbrief.

Evenementen agenda

19 jan 2019 - 19 jan 2019
Internationale beurs Houten
22 feb 2019 - 24 feb 2019
Expo Houten Rail 2019
09 mrt 2019 - 09 mrt 2019
Internationale beurs Houten

Neem contact met ons op

Volg ons op social media

Adresgegevens:
  • Zilverenberg 38, 5234 GM 's-HertogenboschZilverenberg 38, 5234 GM 's-Hertogenbosch
  • 073-6417621073-6417621

Neem contact met ons op

Heeft u een vraag? Laat het ons weten